Spillutviklingselever feiltester Sabeltann

Den siste måneden har noen av våre studenter fra Spillutviklingslinjen vært i praksis hos Ravn Studio her i Drammen hvor de har testet Kaptein Sabeltann og skatten i Lama Rama. Arbeidet har gått ut på å teste spillet for feil under utviklingen og rapportere disse videre til programmererne og artistene. De har med andre ord deltatt i produksjonen og bidratt til å ferdigstille spillet, som en bonus har de nå navnet sitt på credits listen og kan føre opp et spill på sin CV.

Feiltesting, eller QA (Quality Assuranse), er en ypperlig måte å få et kontaktnettverk, innblikk og en fot innenfor industrien siden man får direkte kontakt med alle de forskjellige faggruppene. Kontakter og erfaring med faktisk utgitte spill er noe som er utrolig viktig om man ønsker å jobbe videre med spillutvikling. Neste uke starter vi testing på et nytt spill… men hvilket og for hvem er hemmelig inntil videre 😉

Læreren på Spillutvikling, Nils Anderssen, har gjort lyddesignet på spillet.

Kaptein Sabeltann og Skatten i Lama Rama er nå tilgjengelig på App Store.

Om du vil vite mere om Spillutviklingslinjen, gå hit.

Spillet er nå ute til iOS (iPad/ iPhone) og du kan se en video av det her:

(Bildet øverst i teksten ble tatt av sist års kull som testet Englekræsj til iOS/Android, også hos Ravn Studio)